2008. 09. 29.
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, nálunk jobban nem szükséges reflektálni a zenére, de ez persze egyrészt szubjektív, másrészt attól mások még teljes nyugalommal reflektálhatnak. Mi meg elmehetünk megnézni-meghallgatni, és ha olyanunk van, kérdéseket feltenni vagy belepofázni.
Október 10-11-én a Corvinus Egyetem főépületében kerül sor egy olyan konferenciára, ami talán érdekes lesz, talán nem, mindenesetre az elmondható róla, hogy ritka dolog Magyarországon, és fene tudja, hátha már ez magában is elég ahhoz, hogy odamenjünk és megnézzük. A Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) Társadalmi Nem- és Kultúrakutató Központja, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Társadalomismeret Intézete Szociológia és Kommunikáció Tanszékének Média Oktatási és Kutató Központja (MOKK) által szervezett tudományos összejövetelen főleg fiatal kutatók és oktatók lesznek láthatóak, és a témák közt a jazztől a black metálon keresztül a psychtrance-ig (akármi is az) sok minden szerepel -- csak annyit tennék hozzá, hogy ettől még nem lesz feltétlenül unalmas. Kétségtelen, hogy ha valaki kimondja (leírja) azt, hogy "a szerző mint metalepszis", és ezzel a popzenéről akar mondani valamit, egy kicsit azért én röhögök; de könnyen lehet az is, hogy az extrém műfajokról, egyes klasszicizálódó szubkultúrákról és újabban felbukkanó online zenei színterekről szóló előadások között akár viccesek, érdekesek és informatívak is megbújhatnak. Arról nem is beszélve, hogy ha valaki erre gerjed, itt biztosan nyithat vitákat bármiről (ha mást nem, a nap végén a kocsmában, a "jó volt az előadásod, csak..." bevezetéssel), illetve terjedelmes bibliográfiákat gyűjthet össze.
Nem ez az első konferencia persze, ahol ilyen és hasonló témák felmerülhetnek; néhány éve Pécsett kiválóan szórakoztam a II. Underground-konferencián, amelyről bővebben azt hiszem, majd a Zenei hálózatokról írandó beszámolóban fogok szót ejteni. Az biztos, hogy rég röhögtem annyit, és kétségkívül nyomán megfogalmaztam magamban sok mindent a zenéről, művészetről, alternatívról, és arról, hogy a művészettörténészek mind idióták. Most nem egészen erre számítok, de azért kíváncsi leszek -- legyetek ti is, különösen a szombat délutánra tervezett kerekasztal-beszélgetésre, amiben zenei újságírók és kritikusok beszélgetnek (csuda!) a különböző zenei kritikák viszonyáról (bár a programban csak az online--offline kritikák vannak említve, nyilván kitérnek majd professzionális--amatőr kritika különbségeire, ezt várom leginkább), miegyébről. A résztvevő kritikusok Rónai András, Greff András, Kiss Tibor Noé, és Izsó Balázs.
Ányos hálózat konferencia kritika szubkultúra Tudom
undefined