2009. 05. 02.
Így vasárnapra mi más is lehetne a feldolgozás, mint egy Tom Waits-szám, ráadásul a nagyon sokak által (ebben mi is benne vagyunk) valaha volt legjobb Tom Waits-lemeznek deklarált Rain Dogs-ról? Ráadásul mi csináltuk.
A Rain Dogs abszolút alaplemez mindazoknak, akik késői Tom Waits-et akarnak hallgatni, viszont idegesíti őket a Swordfishtrombones. Akár azt is megkockáztatom, hogy arra is jó, hogy bevezesse az embert ebbe a korszakba, ráadásul 1985-ben készült, és ezzel bizonyítja, hogy a 80-as éveket mégsem kellene maradéktalanul kiirtani és bemondani a Tilos Rádióban. A Rain Dogs-on nincs rossz szám, mindegyik (és sok van rajta) magában is hallgatható korlátlan ideig: reszelős, hörgős, krákogós, suttogós énekek, gyönyörű disszonáns gitárok és zongorák, csodálatosan elbaszott témák; itt bújik meg ugyanakkor a Rod Stewart által nagyobb sikerre vitt 'Downtown Train' is (hadd ne kelljen mondani, mennyivel jobb az eredeti, és még rendes videója is van), meg a Jim Jarmusch Down by Law-jából ismert 'Jockey Full of Bourbon' (a képeket nézve az ember nem csodálja, hogy ezek ketten ekkora haverok). Szóval a Rain Dogs kiváló bevezető, ha ezt valaki meghallgatja és megszereti, már nem kell sok idő, és a Bone Machine-t is hallgathatja.
Gorcsev a Cluster One egyik keveset publikáló szerzője, akit folyamatosan baszogatunk, hogy legyen többet publikáló szerző, most pedig úgy próbálja kiszúrni a szemünket, hogy csinál egy feldolgozást a Rain Dogs egyik legdisszonánsabb dalából, a 'Diamonds and Gold'-ból (maga a feldolgozás annyira nem is disszonáns). Ezzel azonban csak azt éri el, hogy most már nem csak azért fogjuk baszogatni, hogy írjon, hanem azért is, hogy zenéljen, és csinálja teljes erővel a zenekarát a repülőgép-modellek mellett, mert otthon ezt össze-otthonzenélni szerintem tök jó. Gorcsev saját önéletrajza szerint oldszkúl thrash-gitárosként kezdte, most egy rakenroll-zenekarban játszik saját számokat és feldolgozásokat is, és minden alkalommal, mikor leülünk viszkit és sört inni náluk, eljátszik valami számomra követhetetlen ritmusút, én meg konstatálom, hogy mindig is csodáltam James Hetfieldet és azokat, akik bírják csuklóval az ilyen riffeket. Kollaborációnk évekkel ezelőtt kezdődött, mikor Gorcsev írt egy tangót, amihez máig tartozom az énekkel (egyébként felvettem valamikor másfél éve egy gitárral, basszussal, ÉS énekkel, csak még mindig nem kevertem meg rendesen) -- én meg azzal próbálom kiszúrni a szemét, hogy felénekeltem a 'Diamonds and Gold'-ot. Együttesen pedig a ti szemeteket szúrjuk ki ezzel a teljesen jól sikerült otthonzenélt Tom Waits-szel. Gorcsev egyébként nem hagyta abba a feldolgozások készítését, tehát számíthatunk még tőle valamire májusban: én meg remélem, hogy aztán majd írásokra is számíthatunk, sőt, hogy csinálunk még együtt további zenéket is. Meg azt is, hogy ez nektek is bejön.
Gorcsev (feat. Lamorak) -- 'Diamonds and Gold' (Tom Waits)
gorcsev lamorak otthon zenélés Tom Waits
131976